Onko sinua satutettu verkossa? Oletko kokenut jotain ikävää somessa?
[email protected] ja chattiin voit ottaa yhteyttä silloin, kun digitaalinen väkivalta, verkkohäirintä, kuviin liittyvä väkivalta tai muu teknologiaan liittyvä tilanne mietityttää.
[email protected] joka tiistai klo 12-15
Numerossa 0800 02400
[email protected] joka keskiviikko klo 12-15
Chat-ikkuna avautuu sivun alalaidasta.
[email protected] vastaa digitaalisen väkivallan asiantuntija. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia eikä ip-osoitteesi tule missään vaiheessa Naisten Linjan tietoon.
Yhteydenotto ajanvarauksella ja tiedustelut
Meidät tavoittaa myös sähköpostitse! Osoitteemme on [email protected].
Jos haluat sopia yhteydenoton puhelimitse tai chattiin päivystysaikojen ulkopuolelle, ole yhteydessä sähköpostitse.
Huom! Yhteydenotto ei ole tällöin anonyymi. Salaamattomien sähköpostien tietosuojassa on puutteita. Ole erityisen varovainen, jos on riski, että joku pääsee lukemaan sähköpostiasi. Katso lisää ohjeita tietoturvakysymysten huomioimiseen täältä.
Mikäli työnkuvaasi liittyy digitaalisen väkivallan ja verkkohäirinnän teemoja ja toivot aiheesta koulutusta työyhteisöösi, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse.
Kenelle [email protected] on tarkoitettu?
Voimme olla tukena esimerkiksi silloin, kun...
- koet häirintää tai vähättelyä somessa
- kumppanisi painostaa näyttämään viestejä
- pelkäät, että kuviasi levitetään muille
- saat häiritseviä tai pelottavia viestejä
- joku mustamaalaa sinua netissä
- pelkäät, että eksä on murtautunut tilillesi
- koet rasistista kommentointia netissä
- olet joutunut häirinnän kohteeksi peliyhteisöissä
Sinua on ehkä loukattu verkkoympäristössä tai tilanteesi liittyy teknologiaan jollain toisella tavalla. Mikään kokemus ei ole liian vähäpätöinen jaettavaksi.
Etkö ole varma onko kokemuksesi digitaalista väkivaltaa tai verkkohäirintää? Ota yhteyttä, niin pohditaan asiaa yhdessä. Tilanne voi olla tuore tai siitä voi olla jo aikaa. Voit olla yhteydessä, vaikket ihan tiedä, mistä aloittaa.

Millaista tukea [email protected] on tarjolla?
Usein vaikeasta kokemuksesta kertominen helpottaa oloa. [email protected] päivystää teknologiavälitteiseen väkivaltaan erikoistunut ammattilainen. Päivystäjä voi auttaa sinua sanoittamaan kokemustasi ja ymmärtämään väkivallan seurauksia. Hän voi myös kertoa tarjolla olevista palveluista ja ohjeistaa, minne kannattaa olla yhteydessä. Keskustelussa käydään monesti läpi myös tietoturvaan, tekojen raportointiin ja rikosprosessiin liittyviä kysymyksiä.
[email protected] voit ottaa yhteyttä myös silloin, jos olet huolissasi läheisestäsi, kaipaat konsultaatiota digitaalista väkivaltaa koskevassa asiakastilanteessa tai pohdit verkkohäirintään liittyviä kysymyksiä esimerkiksi työnantajan tai esihenkilön roolissa.
Yksityisyytesi on meille tärkeää
Kaikki [email protected] ovat maksuttomia ja anonyymejä.
__Säilytämme sähköposteja ja yhteystietoja vain sen aikaa, kun se on tarpeen. Poistamme pysyvästi kaikki sähköpostit heti sovitun puhelun tai chat-keskustelun jälkeen tai viikon kuluttua siitä, kun viimeisin sähköpostiviesti on lähetetty (sinun tai [email protected] toimesta). Poistamme myös puhelutiedot ja mahdolliset muut viestit. Chat-keskustelut poistetaan palvelimelta säännöllisesti.
[email protected] työntekijä kirjaa jokaisesta yhteydenotosta palveluseurantalomakkeen, johon kirjataan yhteydenotoista tietoja anonyymisti. Lomakkeissa kysytään mm. yhteydenottajan kokeman väkivallan muodoista, milloin väkivaltaa on tapahtunut ja siitä, mistä muualta yhteydenottaja on mahdollisesti saanut tukea tilanteen selvittämiseen ja sen käsittelemiseen. Naisten Linja ei kirjaa yhteydenottajista mitään henkilöllisyystietoja, vaikka ne tulisivat yhteydenotossa ilmi.
__Palveluseurannan avulla saamme tärkeää tietoa digitaalisen väkivallan ja verkkovihan yleisyydestä, niiden aiheuttamasta tuen tarpeesta sekä palvelujemme tarkoituksenmukaisuudesta. Raportoimme palvelutilastoistamme vuosittain rahoittajallemme Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselle STEA:lle. Yksittäisiä lomakkeita pääsevät tarkastelemaan vain Naisten Linjan vaitiolovelvolliset työntekijät, eikä yksittäisistä yhteydenottajista raportoida eteenpäin kolmansille osapuolille. Emme kerää henkilökohtaisia tietoja verkkosivuillamme käyvistä käyttäjistä. Käytämme Google Analytics -työkaluja tilastointiin, kuten siihen, kuinka monta vierailijaa sivuillamme käy kuukausittain.