Siirry sisältöön
Naisten Linja

Naisten puolella.
Väkivaltaa vastaan.

Onko sinua satutettu verkossa? Oletko kokenut jotain ikävää somessa?

[email protected] ja chattiin voit ottaa yhteyttä silloin, kun digitaalinen väkivalta, verkkohäirintä, kuviin liittyvä väkivalta tai muu teknologiaan liittyvä tilanne mietityttää.

[email protected] joka keskiviikko klo 12-15

Chat-ikkuna avautuu sivun alalaidasta.

[email protected] joka torstai klo 12-15

Numerossa 0800 02400

[email protected] vastaa [email protected] työntekijä. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia eikä ip-osoitteesi tule missään vaiheessa Naisten Linjan tietoon.

Yhteydenotto ajanvarauksella

Jos haluat sopia yhteydenottoajan päivystysaikojen ulkopuolelle, laita viestiä Naisten Linjan työntekijälle osoitteeseen [email protected]. Huom! Yhteydenotto ei ole tällöin anonyymi. Mikäli on riski, että joku voi päästä lukemaan sähköpostiasi, pidäthän viestin sisällön tiiviinä.

Huomioithan tietoturvan ennen yhteydenottoa!

Tämä on tärkeää erityisesti silloin, kun epäilet, että yksityisyytesi on vaarantunut. Katso tarkempia tietoturvaan liittyviä ohjeita tästä.

Kenelle [email protected] on tarkoitettu?

Voimme olla tukena esimerkiksi silloin, kun...

  • koet häirintää tai vähättelyä somessa
  • kumppanisi painostaa näyttämään viestejä
  • pelkäät, että kuviasi levitetään muille
  • saat häiritseviä tai pelottavia viestejä
  • joku mustamaalaa sinua netissä
  • pelkäät, että eksä on murtautunut tilillesi
  • koet rasistista kommentointia netissä
  • olet joutunut häirinnän kohteeksi peliyhteisöissä

Sinua on ehkä loukattu verkkoympäristössä tai tilanteesi liittyy teknologiaan jollain toisella tavalla. Mikään kokemus ei ole liian vähäpätöinen jaettavaksi.

Etkö ole varma onko kokemuksesi digitaalista väkivaltaa tai verkkohäirintää? Ota yhteyttä, niin pohditaan asiaa yhdessä. Tilanne voi olla tuore tai siitä voi olla jo aikaa. Voit olla yhteydessä, vaikket ihan tiedä, mistä aloittaa.

Millaista tukea [email protected] on tarjolla?

Usein vaikeasta kokemuksesta kertominen helpottaa oloa. [email protected] päivystää teknologiavälitteiseen väkivaltaan erikoistunut ammattilainen. Päivystäjä voi auttaa sinua sanoittamaan kokemustasi ja ymmärtämään väkivallan seurauksia. Hän voi myös kertoa tarjolla olevista palveluista ja ohjeistaa, minne kannattaa olla yhteydessä. Keskustelussa käydään monesti läpi myös tietoturvaan, tekojen raportointiin ja rikosprosessiin liittyviä kysymyksiä.

[email protected] voit ottaa yhteyttä myös silloin, jos olet huolissasi läheisestäsi, kaipaat konsultaatiota digitaalista väkivaltaa koskevassa asiakastilanteessa tai pohdit verkkohäirintään liittyviä kysymyksiä esimerkiksi työnantajan tai esihenkilön roolissa.

Yksityisyytesi on meille tärkeää

Kaikki [email protected] palvelut ovat maksuttomia ja anonyymejä.

__Säilytämme sähköposteja ja yhteystietoja vain sen aikaa, kun se on tarpeen. Poistamme pysyvästi kaikki sähköpostit heti sovitun puhelun tai chat-keskustelun jälkeen tai viikon kuluttua siitä, kun viimeisin sähköpostiviesti on lähetetty (sinun tai [email protected] toimesta). Poistamme myös puhelutiedot ja mahdolliset muut viestit. Chat-keskustelut poistetaan palvelimelta säännöllisesti.

__Hankkeen työntekijä kirjaa jokaisesta yhteydenotosta palveluseurantalomakkeen, johon kirjataan yhteydenotoista tietoja anonyymisti. Lomakkeissa kysytään mm. yhteydenottajan kokeman väkivallan muodoista, milloin väkivaltaa on tapahtunut ja siitä, mistä muualta yhteydenottaja on mahdollisesti saanut tukea tilanteen selvittämiseen ja sen käsittelemiseen. Naisten Linja ei kirjaa yhteydenottajista mitään henkilöllisyystietoja, vaikka ne tulisivat yhteydenotossa ilmi.

__Palveluseurannan avulla saamme tärkeää tietoa digitaalisen väkivallan ja verkkovihan yleisyydestä, niiden aiheuttamasta tuen tarpeesta sekä palvelujemme tarkoituksenmukaisuudesta. Raportoimme palvelutilastoistamme vuosittain rahoittajallemme Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselle STEA:lle. Yksittäisiä lomakkeita pääsevät tarkastelemaan vain Naisten Linjan vaitiolovelvolliset työntekijät, eikä yksittäisistä yhteydenottajista raportoida eteenpäin kolmansille osapuolille. Emme kerää henkilökohtaisia tietoja verkkosivuillamme käyvistä käyttäjistä. Käytämme Google Analytics -työkaluja tilastointiin, kuten siihen, kuinka monta vierailijaa sivuillamme käy kuukausittain.