Naisten Linjan chat
Chat on tarkoitettu väkivaltaa tai sen uhkaa kokeville naisille ja tytöille, itsemäärittelyä kunnioittaen, sekä heidän läheisilleen.
Sinun ei tarvitse osata itse nimetä, ovatko kokemuksesi kontrollointia, mitätöintiä, fyysistä väkivaltaa vai esimerkiksi seksuaalista ahdistelua. Väkivallan tekijä voi olla kuka tahansa – puolisosi, entinen seurustelukumppanisi, perheenjäsenesi, työkaveri tai täysin tuntematon henkilö. Voit ottaa yhteyttä myös, jos olet huolissasi läheisen ihmisen tilanteesta. Riittää, että haluat keskustella väkivallasta tai siihen liittyvästä huolesta.
Chatissa vastaavat Naisten Linjan kouluttamat vapaaehtoiset naiset. Keskustelut ovat luottamuksellisia eikä ip-osoitteesi tule missään vaiheessa Naisten Linjan tietoon. Päätät itse, kuinka paljon haluat itsestäsi ja tilanteestasi kertoa.
Chat-ikkuna löytyy sivuston oikeasta alakulmasta. Saat keskustelunäkymän auki klikkaamalla chat-kehystä ja sen jälkeen klikkaamalla chat-ikkunaan avautuvaa "Naisten Linjan chat" -painiketta. Keskusteluhistoria katoaa, kun suljet keskustelun chat-ikkunan oikeasta yläkulmasta löytyvästä x-painikkeesta. Keskustelun päätyttyä voit jättää palautetta vastaamalla chta-ikkunaan tuleviin palautekysymyksiin.
Naisten Linjan Chat
Tiistaisin ja torstaisin klo 16–20
Naisten Linjan puhelin- ja chat-päivystys ovat aina kiinni pyhäpäivinä, myös arkipyhinä sekä helatorstain jälkeisenä perjantaina, ja loma-aikoina; koko heinäkuun sekä joulun ja uuden vuoden välisen viikon.
Digitaalisen väkivallan chat-ajanvaraus
Digitaalista väkivaltaa ja verkkohäirintää kokeneet, heidän läheisensä ja ammattilaiset, jotka kaipaavat tukea teknologiavälitteiseen väkivaltaan liittyvissä kysymyksissä, voivat varata chat-ajan suoraan ajanvarauksesta.
Yksityisyytesi on meille tärkeää
Naisten Linjan työntekijöitä ja vapaaehtoisia sitoo vaitiolovelvollisuus. Sen lisäksi meitä velvoittaa sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajia koskeva ilmoitusvelvollisuus muun muassa alaikäisiin kohdistuneisiin väkivaltarikoksiin ja lastensuojelun tarpeen selvittämiseen liittyen. Yhteydenottajan anonymiteetti voidaan purkaa vain niissä tilanteissa, joissa se on ilmoitusvelvollisuuden määrittämällä tavalla välttämätöntä.
Naisten Linjan päivystäjät kirjaavat jokaisesta yhteydenotosta palveluseurantalomakkeen, johon kirjataan yhteydenotoista tietoja anonyymisti. Lomakkeissa kysytään mm. yhteydenottajan kokeman väkivallan muodoista, milloin väkivaltaa on tapahtunut ja siitä, mistä muualta yhteydenottaja on mahdollisesti saanut tukea tilanteeseen.
Naisten Linja ei kirjaa yhteydenottajista henkilöllisyystietoja, vaikka ne tulisivat yhteydenotossa ilmi. Palveluseurantaa on tärkeä tehdä, jotta saamme rakenteellista tietoa väkivallan yleisyydestä, sen aiheuttamasta tuen tarpeesta sekä palvelujemme tarkoituksenmukaisuudesta. Raportoimme palvelutilastoistamme vuosittain rahoittajillemme Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselle STEA:lle. Yksittäisiä lomakkeita pääsevät tarkastelemaan vain Naisten Linjan vaitiolovelvolliset työntekijät, eikä yksittäisistä yhteydenottajista raportoida eteenpäin kolmansille osapuolille.
Emme kerää henkilökohtaisia tietoja verkkosivuillamme käyvistä käyttäjistä. Käytämme Google Analytics -työkaluja tilastointiin, kuten siihen, kuinka monta vierailijaa sivuillamme käy kuukausittain.
Lue lisää Naisten Linjan tietosuojaselosteesta.